Jaful de la CFR Iasi. Baronii PSD Popa si Pipa au ”papat” miliarde cu firmele capusa

6141
Firmele lui Popa prospera din contractele cu CFR-ul lui Pipa
Radu Pipa si Maricel Popa

@ Cum de  rezista Radu Pipa de ani de zile la conducerea Regionalei CFR Iasi in conditiile in care infrastructura feroviara se indreapta catre colaps? @ Raspunsul este simplu: cu ajutorul PSD Iasi care nu-l sustine gratis pe Pipa @ Astfel, in schimb, Regionala CFR a devenit robinet  nesecat de bani pentru firmele lui Popa, SC Tehnoton SA si Constructii Feroviare CA Campulung Moldovenesc  @  Ca si firmele nasilor si cumatrilor lui Pipa (Daria Const si Construct Ing ale familiei Cicio din Negresti Oas) societatile lui Maricel Popa au papat banii CFR tot prin tot felul de combinatii nelegale

Jaful de la CFR Iasi un nou episod. Situatia dezatstruoasa in care a ajuns  infrastructura feroviara nu poate fi explicata decat prin incompetenta sau coruptie si complicitate politica avand in vedere ca CFR a ramas inca o companie de stat. Radu Pipa conduce de ani de zile Regionala Iasi a CFR Infrastructura cu sustinere de la PSD. Cum se explica sustinerea politica de care se bucura Pipa in conditiile in care este evident ca lucrurile in acest domeniu nu se imbunatatesc deloc iar ”performantele sale manageriale” se masoara in orele de intarziere pe care le inregistreaza trenurile de calatori din cauza calitatii proaste a caii de rulare? Simplu, PSD Iasi are acces la milioanele de euro cheltuite anual de Regionala CFR Iasi. Mai exact, firmele presedintelui PSD Iasi, Maricel Popa sunt abonate la incheierea de contracte cu Regionala CFR Iasi. Astfel, s-a stabilit de ani de zile intre cele doua parti o relatie reciproc avantajoasa, firmele lui Popa papa miliardele iar Pipa ramane director chiar daca CFR se duce catre dezastru. Pe Maricel Popa nu-l intereseaza cine conduce CFR atat timp cat firmele sale incaseaza anual miliarde.

Relatia Popa- Constructii Feroviare SA vazuta la DNA

Din grupul de firme controlat de Maricel Popa cea care a incheiat in ultimii ani zeci de contracte cu Regionala CFR Iasi se numeste Constructii Feroviare SA Campulung Moldovenesc. Popa nu apare in actionariatul acestei firme insa, intr-unul din dosarele (vezi aici) de coruptie in care l-au cercetat pe Popa, procurorii DNA au stabilit ca SC Constructii Feroviare SA este controlata de presedintele PSD Iasi. Este vorba despre dosarul penal in care Popa era banuit de unele ”combinatii ilegale” cu firma Eky Sam, societatea lui Ioan Echimov din Targu Frumos. „In urma obtinerii de date si informatii a rezultat faptul ca Eky Sam SRL a inchiriat utilaje pentru efectuarea activitatii respective pe drumurile nationale tocmai de la Constructii Feroviare SA Campulung Moldovenesc, judetul Suceava, societate  la care Popa Maricel a detinut actiuni si care este controlata prin interpusi la momentul de fata de catre acesta (fiica sa Popa Laura Denis fiind angajata a acestei firme)”, au aratat procurorii DNA.

Publicam in fotocopie unul din documentele intocmite de DNA Iasi in acest sens.

Zeci de contracte pentru firma ”fetitei”

Dupa cum am aratat si mai sus firma Constructii Feroviare SA a incheiat ultimii zeci de contracte cu Regionala CFR Iasi. Contractele s-au derulat, banii s-au papat iar liniile de tren au  ramas asa cum le stim, ofera trenurilor zeci de ore de intarziere. Asta in conditiile in care cele mai multe dintre contractele incheiate de aceasta firma  familiei Popa au avut ca obiect ”lucrari de  reparatii pentru ridicare restrictii de viteza” pe diferite sectoare din Regionala CFR Iasi. Un astfel  de contract pentru ridicarea restrictiilor de viteza in zona Campulung Moldovenesc si Ilva Mica a fost incheiat de Regionala lui Pipa cu firma lui Popa in data de 3 iulie 2015. Valoarea contractului a fost de 806.000 cu tot cu TVA si trebuia finalizat in 120 de zile. Firma lui Popa incaseaza o parte din bani  deoarece chipurile ar fi achizitionat niste traverse si nu mai termina lucrarea. Desi s-a estimat ca firma lui Popa a efectuat doar 10 la suta din lucrare in momentul in care a fost semnat un proces verbal de receptie ”partiala” nu a fost intocmit un act aditional pentru diminiuarea valorii contractului. Au vrut cei de la CFR sa plateasca toata suma din contract in conditiile in care lucrarile nu au fost facute? Din fericire aceste nereguli au  fost sesizate de niste oameni din interior si nu s-au platit intreaga suma adica 806.000 lei ci numai o parte. Exemplele pot continua.

Cum au topit 4 miliarde

Regionala CFR si firma lui Popa incheia pe 3 iunie 2016 un contract pentru repararea instalatiilor SCB (semnalizare si centralizare) pe distanta Sarca – Targu Frumos. Valoarea contractului a fost de 4 miliarde lei vechi cu tot cu TVA iar lucrarile trebuiau finalizate in 75 de zile. Conform unor surse din interior, CFR a platit integral lucrarile catre firma lui Popa, in avans, in conditiile in care acestea nu au fost finalizate la timp. Desi s-a inregistrat o intarziere de o luna CFR nu a retinut penalizati de 0,2 la suta pe zi. Firma lui Popa a mai incheiat in ultimii ani contracte pentru lucrari la liniile Adjud – Suceava (200 km), Paşcani – Tg. Neamt-Dornesti – Siret pentru instalatii SCB Ciurea – Scanteia, Podu Iloaie -Sarca, Barnova – Ciurea, Bacau – Lespezi, Suceava – Liteni pentru ridicare restrictii de viteza in zona Vatra Dornei – Campulung Moldovenesc. Despre modul in care s-au derulat aceste contracte si neregulile descoperite vom vorbi in editiile urmatoare.

Intra si Tehnoton SA pe fir

Cealalta companie controata de Maricel Popa  si care se infrupta din plin din banii CFR este SC Tehnton SA. Aceasta fosta firma de stat ”privatizata” de Popa incaseaza banii de la Regionala CFR prin vanzarea de componente, adica a unor piese de schimb pentru liniil electrificate. SC Tehnoton SA nu este este furnizor de echipamente numai atunci cand licitatiile pentru repararea echipamentelor electrice sunt castigate de Constructii Feroviare SA. Si celelalte firme care castiga astfel de licitatii cumpara de la Tehnoton componentele electrice in conditiile in care in oferta initiala dovedesc ca au proprii furnizori. Sa fie oare acesta pretul pentru ”derularea in bune conditii” a contractului?. De exemplu, in data de 23 iunie 2015 Regionala CFR incheie cu SC SPIACT SA Cluj un  contract pentru reparatii la instalatiile SCB in zona Veresti-Varatec-Suceava. La licitatie a participat si Constructii Feroviare SA dar a pierdut. Licitatia a fost castigata de SPIACT SA Cluj in conditiile in care a aratat in oferta ca urma sa cumpere transformatoare  electrice de la SC ISAF SA. Brusc, dupa incheierea contractului transformatoarele si alte componente au fost cumparate de la SC Tehnoton SA. Valoarea contractului a fost de 100.000 euro. In final aceiasi concluzie,

firmele lui Popa  fac afaceri de zeci de miliarde cu CFR, Pipa a acumulat o avere greu de justificat si nu-i deranjeaza nimeni scaunul, cu PSD la guvernare. In ceea ce-i priveste pe romani pot ingheta sau suporta canicula zeci de ore in trenuri din cauza intarzierilor ca doar s-au obisnuit. Vom reveni si vom continua dezvaluirile din serialul ”Jaful de la CFR Iasi”

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.