Palas implineste 6 ani. Complexul comercial a devenit principalul motor de dezvoltare al Iasului

4840

@ Pe data de 30 mai se implinesc 6 ani de la inaugurarea Ansamblului Palas cel mai mare proiect de regenerare urbana din Nord-Estul Romaniei @ In  cele sase cladiri ale United Business Center s-a creat un adevar pol de business: 50 de companii prezente, majoritata din IT, outsourcing, financiar @ Doar în UBC lucrează 7.050 de persoane @ Comparativ, în 2012, anul inaugurării Palas, în UBC lucrau 900 de persoane

Pe data de 30 mai se implinesc 6 ani de cand Ansamblul Palas a intrat in viata iesenilor, 6 ani de cand Iasul a pasit cu adevarat in secolul 21. Asta deoarece, Ansamblul Palas ramane inca cel mai mare proiect de regenerare urbana din Nord-Estul tarii, investitie care pe langa modernizarea urbanistica a zonei din jurul Palatului Culturii si-a dovedit din plin eficienta economica. Astfel, in cele 6 cladiri ale United Business Center s-a creat un adevarat pol de business. Aici activeaza un numar de 50 de companii, majoritatea din IT, outsourcing, financiar. In plus, numarul de angajati din Ansamblul Palas a ajuns la 7.900 din care 850 in componenta de retail, mult peste asteptarile din momentul inaugurarii 30 mai 2012 cand se estimase ca vor fi 4.000 de salariati.  In plus, in aceasta perioada Ansamblul Palas a virat catre bugetul local suma de 3,2 milioane euro, reprezentand banii care cuvin municipalitatii in baza contractului de asociare incheiat cu Consiliul Local. De asemenea, tot in bugetul local au intrat in  perioada 2007-2011 peste 11 milioane euro reprezentand taxe, impozite si costurile unor autorizatii  iar 2,7 milioane euro au intrat in bugetele unor institutii locale precum, Inspectoratul de Stat in Constructii, Oficiul de Cadastru,  Ordinul Arhitectilor, Directia pentru Cultura, Culte si Patrimoniu National.

Pol de atractie turistica

Peste 17 milioane de clienti intra anual in Palas, din care suficient de multi din afara granitelor tarii ceea ce inseamna ca acest complex comercial a devenit un adevarat pol de atractie turistica. Peste 15 la suta din vizitatorii Palas sunt din Republica Moldova si din judetele limitrofe. „Palas este prima  optiune de check-in a oaspetilor care sosesc in Iasi. De asemenea in  cei 6 ani de functionare au fost organizate peste 2.000 de evenimente”, a transmis departamentul de PR al Palas. Pentru ieseni sunt deja cunoscute posibilitatille de petrecere a timpului liber, in parc unde se organizeaza frecvent si activitati cu caracter cultural -artistic, pe timp  de iarna se amanajeaza doua patinoare, sunt trambuline pentru copii si sa nu uitam de amfiteatrul deschis recent care sta la dispozitia actorilor din Nord-Estul Romaniei pentru spectacole de teatru concerte, stand-up comedy dar si pentru cursuri festive pentru elevi si studenti. In Palas iesenii au stabilit doua recorduri mondiale World Guiness Book plasand orasul Iasi pe hartile recunoasterii internationale, cele mai multe lampioane aruncate in aer (12.740) si cei mai multi spiridusi adunati in jurul bradului (1.073). Si, nu in ultimul rand, Palas este locul unde se organizeaza targuri variate: de cariere, imobiliare, gastronomice, de inventica, tehnologie, de carte si rechizite, turism, de nunti, mesteri populari etc. Peste 400 de târguri organizate in sase ani de activitate din care 21 de târguri cu traditie, care revin anual.

Implicare activa in dezvoltarea orasului

Anul aceasta, in luna fabruarie, compania Iulius Group, cea care a avut initiativa implemantarii proiectului Palas a lansat programul „Iasi, orasul viitorului tau”, program care are ca obiective promovarea Iașul la nivel regional, drept un centru academic, ce oferă multiple oportunități în dezvoltarea carierei, dar și ca oraș cu numeroase posibilități de petrecere a timpului liber. Proiectul se dorește a fi o inițiativă a întregii comunități, care sa contribuie la crearea unei platforme active de dialog între studenți, mediul universitar și cel de business. Programul include numeroase alte activități, precum: conferințe, caravane regionale, prezentări ale ofertei locurilor de muncă, întâlniri cu ONG-urile studențești de la diferite specializări, facilitarea unor discuții cu profesioniști din cadrul multinaționalelor prezente în Iași, sesiuni de training specializate și multe altele.  Astfel, in perioada 23 – 27 aprilie 2018, s-a desfășurat „Saptamana Porților Deschise la UBC”. Un numar de 18 companii cu sediile in cladirile de birouri UBC au acceptat invitatia ca, pentru o saptamana, sa primeasca vizitele tinerilor si sa le prezinte cultura lor organizațională. „Este o initiatiă în premiera, organizata cu scopul de a le oferi studentilor posibilitatea de a interactiona cu angajatorii si chiar de a le permite ca, pentru o zi, sa vada cum este sa fii programator si nu numai. Au participat peste 450 de studenti de la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” Iasi si de la UniversitateaTehnica „Gheorghe Asachi” Iasi”, au mai transmis reprezentantii Palas.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.