@ Lanțul de supermarketuri Lidl a luat o amendă de la Protecția Consumatorilor @ Șefii lanțului de magazine au vrut să scape de sancțiune @ Totuși, recent, magistrații din cadrul Judecătoriei Iași au respins acțiunea formulată de Lidl Discount SRL în contradictoriu cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor şi Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Iași
Lanțul de supermarketuri Lidl a luat o amendă de la Protecția Consumatorilor! Șefii lanțului de magazine au vrut să scape de sancțiune! Însă, recent, magistrații din cadrul Judecătoriei Iași au respins acțiunea formulată de Lidl Discount SRL în contradictoriu cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor şi Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Iași.
„Instanţa respinge plângerea contravenţională formulată de petenta LIDL DISCOUNT SRL în contradictoriu cu intimaţii AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR şi COMISARIATUL JUDEŢEAN PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR IASI, ca neîntemeiată. Ia act că intimaţii nu au solicitat cheltuieli de judecată. Respinge solicitarea petentei de obligare a intimaţilor la plata cheltuielilor de judecată, ca neîntemeiată„, au afirmat judecatorii ieseni.
Lidl a fost amendat de OPC
Demn de remarcat este faptul ca decizia nu e definitiva, aceasta putand fi contestata. Acest proces dintre parti a inceput pe data de 28 iunie 2024. Prin cererea de chemare în judecată, Lidl Discount SRL a formulat o plângere împotriva procesului-verbal din luna mai 2024, solicitând instanței ca, prin hotărârea pe care o va pronunța, să dispună anularea parțială a procesului-verbal, pentru care s-a dispus aplicarea sancțiunii amenzii în cuantum de 7.000 de lei. În subsidiar, Lidl a solicitat înlocuirea amenzii cu sancțiunea avertismentului sau reducerea amenzii.
„Lipseşte caracterul ilicit al faptei. De asemenea, invocăm depăşirea termenului de 15 zile calendaristice pentru efectuarea reparaţiilor sau a înlocuirilor cu privire la bunurile aflate în garanţie, care a fost cauzată de consumator, care, din eroare, a indicat o adresă de e-mail greşită, astfel că întreaga procedură a fost întârziată„, au afirmat cei de la Lidl în faţa judecătorilor ieşeni.
Ce au spus cei de la Protecţia Consumatorilor
La randul sau, ANPC a formulat o întâmpinare prin care a solicitat respingerea plângerii contravenționale și menținerea procesului-verbal de constatare a contravenției. În motivare, a arătat, în esență, că procesul-verbal se bucură de forță probantă, a fost încheiat cu respectarea prevederilor legale și cuprinde toate mențiunile obligatorii prevăzute de lege.
„Controlul a fost efectuat ca urmare a reclamaţiei înregistrate la CJPC pe 16.04.2024 prin care o clienta a sesizat faptul că produsul achiziţionat de la petentă, aflat în garanţie, nu a fost adus la conformitate în termen legal. Dupa situaţia de drept şi de fapt reţinută de echipa de control, petenta a fost sancţionată pentru încălcarea dispoziţiilor art. 12 alin. 1 lit. b din OUG nr. 140/2021.
Astfel, consumatoarea a sesizat faptul că a achiziţionat un produs de la petentă, aflat în garanţie, iar, pe 26.03.2024, a sunat la Serviciul Clienţi Lidl pentru a solicita trimiterea la service a bunului, întrucât acesta prezenta deficienţe de funcţionare. Pe 28.03.2024 a fost sunată de un reprezentant al producătorului care a anunţat-o că va primi pe mail un AWB pentru a putea trimite produsul la service. În perioada 28.03-16.04.2024 (data înregistrării prezentei reclamaţii), consumatoarea a apelat Serviciul Clienţi Lidl de 4 ori, aducându-le la cunoştinţă faptul că nu a fost contactată pentru trimite produsul în service. A mai arătat consumatoarea faptul că, pe 2.04.2024, a primit pe mail o solicitare de a trimite poze cu capacul aparatului, e-mail la care a răspuns în aceeaşi zi, fără a mai fi contactată apoi„, au afirmat cei de la Protectia Consumatorilor.