Chirica ingroapa zona Poitiers pentru Tolea. Blocuri de 11 etaje in loc de sosea cu 6 benzi

10040
Chirica si Tolea
Chirica si Tolea

@ Primaria Iasi este somata de mai bine de doi ani de CNAIR sa  mute utilitatile de pe bulevardul Poitiers astfel incat  soseaua sa fie largita de la 4 la 6 benzi @ Chirica n-a facut nimic in acest sens in schimb recent i-a autorizat dezvoltatorului Catalin Tudosa zis Tolea trei blocuri turn chiar langa Continental @ Practic in loc sa-l puna pe Tolea in asteptare pana relocarea utilitatilor Chirica i-a eliberat autorizatie pentru turnuri permitandu-i accesul la retelele care „teoretic” trebuie mutate @ Autorizatia primita de Tolea nu face decat sa complice lucrurile si in plus sa creasca cheltuielile pe care primaria le va face pentru mutarea utilitatilor @ Mai mult decat atat desi i s-a impus prin PUZ sa-si ridice cladirile la o distanta de 20 de metri fata de axul bulevardului Poitiers, tocmai pentru a pastra terenul aferent largirii bulevardului, Tolea a ridicat deja o mica constructie un show-room chiar langa trotuar

Chirica îi da inainte cu autorizarea blocurilor în toate zonele din oraș fără să ia in calcul aglomerea, poluarea și sufocarea traficului. Chirica nu face străzi mai largi dar aprobă blocuri și mai mult proiectele aprobate dezvoltatorilor din anturajul său încep sa compromită și proiectele guvernamentale de dezvoltare a infrastructurii rutiere in municipiul Iași. Astfel, pe data de 5.06.2020, Primaria Iasi a eliberat pentru Cat Construct Grup SRL firma dezvoltatorului Catalin Tudosa zis Tolea (cel care a ridicat blocurile din Visani), autorizatia de construire numarul 446 , document care ii permite acestuia sa ridice deocamdata trei turnuri cu 11 etaje pe bulevardul Poitiers pe terenul pe care l-a cumparat de la Incom, langa Continental. Tolea vrea sa ridice in total 8 blocuri. Problema este insa ca municipalitatea lui Chirica a permis acum demararea proiectului in conditiile in care a promis Guvernului reprezentat prin CNAIR ca va  reloca retelele de utilitati din zona pentru ca bulevardul Poitiers sa fie largit de la 4 la 6 benzi, un proiect pentru  care Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere alocase deja anul acesta 127 milioane lei. Este vorba despre centura de SUD a Iasului, proiect care se continua pe strada Trei Fantani, Drumul Hotilor. CNAIR a suspendat in luna fabruarie procedurile de achizitie pentru acest proiect si asta deoarece primaria a promis ca va realiza un studiu de  fezabilitate pentru mutarea utilitatilor din zona, operatiune necesara pentru largirea drumului. „Având în vedere interferenţa proiectului cu reţelele de utilităţi aflate pe raza teritoriului administrativ al municipiului Iaşi, Primăria Iaşi şi-a asumat faptul că se va ocupa de relocarea utilităţilor identificate. În acest sens, Primăria Iaşi va realiza un studiu de fezabilitate în vederea relocării/protejării reţelelor de utilităţi. CNAIR a suspendat procedura de achiziţie (…) până la data realizării acestor lucrări“, a transmis Ministerului Transporturilor in luna februarie (vezi aici).

Acum CNAIR stă cu 127 milioane lei in cont și așteaptă ca primăria sa mute utilitătile de pe Poitiers

Lasați centura, să fie blocuri

Dar, in loc sa mute utilitatile, Chirica il invita  pe Tolea sa construiasca. În prezent primaria trebuia sa aiba finalizat un studiu de fezabilitate de relocare a utilitatilor iar intr-un scenariu  mai optimist rețelele trebuiau deja mutate. Nu s-a mai vorbit nimic despre toate acestea, in schimb insa, i se autorizeaza lui Tolea primele trei turnuri vor trebui racordate la actuala retea de utilitati, retea pe care Chirica trebuia sa o mute demult. Autorizatia primita de Tolea ne face sa credem ca  Mihai Chirica a sacrificat proiectul de largire a bulevardului Poitiers in favoarea intereselor imobiliare. Logic ar fi fost ca primaria sa reconfigureze reteaua de utilitati din zona si dupa aceea sa inceapa sa elibereze autorizatii de constructii pentru blocuri. Este mai usor si mai ieftin sa muti o conducta liniara la care nu sunt racordate cladiri decat una care aprovizioneaza 8 turnuri cu 800 de apartamente. În primele trei turnuri autorizate vor fi deja 297 apartamente. Prin  urmare pentru Tolea, Chirica a pus caruta inaintea boilor sau a facut-o intentionat stiinda ca centura de Sud nu-l mai intereseaza. O dovada in plus ca Mihai Chirica pune in fata numai interesele prietenilor sai dezvoltatorilii imobiliari si nu pune pret pe imbunatatirea calitatii vietii din municipiul Iasi.

Va mai fi centura pe langa Tolea?

Problema blocariii proiectului centurii de Sud de catre primarie prin refuzul de a reconfigura utilitatile a fost ridicata pentru prima data de Ovidiu Laicu, fostul director al Directiei Regionale de Drumuri si Poduri. ”Agenții economici ce au dorit să participe la licitație au notificat CNAIR – DRDP Iași (vezi facsimil), referitor la relocarea utilităților necesare derulării proiectului, cerând, pe bună dreptate, precizări clare referitoare dacă fac sau nu fac parte din proiect, procesul de elaborare al ofertelor economice fiind astfel stopat până la primirea clarificărilor necesare”, a postat Ovidiu Laicu pe pagina sa de Facebook adaugand ca, in loc sa sprijine proiectul Chirica a eliberat in zona tot felul de autorizatii de construire pentru diversi afaceristi. Ovidiu Laicu a prezentat presei si o serie de documente in dovedirea afirmatiilor sale (foto).

Prima cladire langa strada

In plus, desi i s-a impus prin HCL sa-si ridice cladirile la o distanta de 20 de metri fata de axul bulevardului Poitiers, Tolea a ridicat o mica constructie un show-room chiar langa trotuar. S-a impus acest lucru in baza avertismentelor transmise de CNAIR care a subliniat faptul ca trebuia luata in  calcul largirea bulevardului. Ce-i  drept cladirea de prezentare ridicata de Tolea langa strada este o constructie mica  usor  de demolat chiar fundatia este de beton. Insa, daca i se va permite lui Tolea sa ridice un turn pe o suprafata vizata de largirea soselei atunci proiectul Guvernului  va fi compromis total. Asta deoarece Guvernul nu va expropia un bloc cu 100 de proprietari pentru a largi strada, nu ar fi fezabil din punct de vedere economic.

MAI JOS SUNT DOCUMENTELE EMISE DE CNAIR LEGATE DE NECESITATEA RELOCARII UTILITATILOR DE PE POITIERS, DOCUMENTE PUSE LA DISPOZITIA PRESEI DE OVIDIU LAICU

 

Constantin MAZILU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.