Fratia baronilor CFR. „Calatorii” lui Axinia tepuiti de firma lui Anchidin

1
3844

@ Continuam seria dezvaluirilor despre devalizarea celor trei Regionale CFR (Calatori, Infrastrucura si Marfa) si imbogatirea celor trei directori  ”baronii Cailor Ferate”, Constantin Axinia, Radu Pipa si Dumitru Anchidin, prieteni buni intre ei @ In editia de astazi vorbim despre modul in care a fost tepuita cu miliarde de lei Regionala CFR Calatori condusa de Axina, de firma Ferotrans controlata de directorul CFR Marfa Dumitru Anchidin @ Totul s-a intamplat cu complicitatea lui Constantin Axinia in prezent director al SC CFR SA.

In editia anterioara am vorbim despre modul in care Regionala CFR Infrastructura este capusata de finii sau cumatrii directorului Radu Pipa. In editia de astazi vom vorbi despre celelalte doua regionale, Calatori si Marfa, conduse de ani de zile de Constantin Axinia si Dumitru Anchidin cu sustinere din partea PSD. Astazi aratam din nou ca acestor directori nu le pasa de confortul calatorilor si de calitatea infrastructurii feroviare ci numai de propria imbogatire. Si, pentru  atingerea intereselor personale, cei trei directori se sustin reciproc deoarece dupa cum am mai spus sunt prieteni. Vorbim acum despre modul in care firma privata a lui Anchidin, Ferotrans TFI SRL  capuseaza si prejudiciaza compania de  stat CFR Calatori iar totul se intampla cu acceptul lui Constantin Axinia.

Anchidin a luat tot de la CFR

Ferotrans TFI se vrea a fi o firma de transport calatori. Dar in anul 2010 cand Anchidin&Co s-au apucat de afacere n-aveau trenuri, n-aveau vagoane, n-aveau linii aveau doar intentii cum are toata lumea. Prin urmare, in anul 2010, Ferotrans se apuca sa presteze serviciul de transport calatori pe calea ferata  si CFR ii pune la dispozitie si vagoane si locomotive si linii ferate. In acest sens in anul 2010 , intre Regionala Iasi a CFR Calatori se incheie doua contracte prin care Ferotrans TFI inchiriaza vagoane si linii de la CFR Calalatori. Conform contractului firma lui Anchidin trebuia sa plateasca, de exemplu 400 lei pe zi pentru fiecare locomitiva. Mai mult decat atat, CFR Calatori cedeaza catre Ferotrans doua rute si anume Darmanesti-Paltinoasa si Dornesti –  Putna. De ce nu a continuat CFR Calatori sa  opereze pe aceste linii daca avea tot ce-i trebuie? De ce i-a dat CFR ”o afacere la cheie” lui Anchidin si i-a permis acestuia sa se imbogateasca folosind degeaba bunurile statului? Greu de oferit un raspuns logic. In plus, dupa ce ca a pus mana pe bunurile statului si le-a folosit pentru a face avere , firma lui Anchidin nu a platit nici pana astazi chiria care se cuvenea CFR. Cu alte cuvinte cei doi directori au trecut CFR Calatori in proprietate privata iar statul s-a ales numai cu paguba. Pana in luna decembrie 2010, Ferotrans nu a platit nici in leu CFR Calatori.

Judecatorii au dispus recuperarea banilor

Prin urmare in luna decembrie a anului 2010, CFR Calatori da in judecata Ferotrans cerand ca instanta de judecata sa oblige firma lui Anchidin la plata debitului restant de 297.032,64 lei si penalitati de intarziere de 35.315,51 lei. Conform contractului Ferotrans se obliga sa plateasca penalitati de 0,1 la suta pe zi. Pe data de 4 noiembrie 2011, judecatorii de la Tribunal aproba cererea CFR Marfa si prin sentinta nr.2588/2011 obliga  Ferotrans la plata sumelor precizate mai sus. „Obliga parata sa plateasca contravaloarea penalitatilor de intarziere calculate in continuare de la data pronuntarii sentintei pana la stingerea debitului”, se arata in sentinta judecatoreasca.Dupa aceea timp de 8 ani, desi avea o sentinta judecatoreasca definitiva Axinia nu a vrut sa execute silit firma Ferotrans, adica sa ia banii de la Anchidin. In tot acest timp, firma Ferotrans a continuat sa foloseasca infrastructura feroviara fara sa fie deranjata.

Dupa 8 ani s-a trezit Axinia

Abia in luna aprilie  2018, CFR Calatori prin intermediul unui executor judecatoresc se adreseaza instantei solicitand executarea silita a Ferotrans. Conform unor surse din cauza penalitatilor de intarziere calculate, se adunase un debit de 10 miliarde lei vechi. Aceleasi surse arata ca banii nu au fost recuperati nici pana astazi si s-a pus doar un sechestru pe un vagon ruginit garat undeva la Pascani la una din firmele lui Gruia Stoica, magnat judecat la Tribunalul Iasi pentru frauda fiscala, partener de afaceri cu Anchidin.

Banii sunt la Anchidin

Nu avea Ferotrans bani sa achite debitul? Ba da avea. Conform site-ul Ministerului Finantelor, Ferotrans realizeaza venituri anuale de peste 30 miliarde lei vechi si un profit net de 20 miliarde. Mai mult decat atat, conform declaratiei de avere completata de Anchidin in 2017, intr-un singur an, Ferotrans i-a platit dividente de 11 miliarde lei vechi. Contactat telefonic de jurnalistii Dezvaluirea.ro, Anchidin a refuzat sa ne ofere explicatii. „Nu-i treaba ta ce s-a platit, cat s-a platit. Ferotrans este o afacere privata. Nu-mi place cum puneti problema”, a spus Dumitru Anchidin.

La randul sau, Constantin Axinia a refuzat sa raspunda intrebarilor. Am aratat inca odata modul in care este devalizata compania de stat CFR pentru folosul personal al directorilor.

Constantin MAZILU

 

 

1 COMENTARIU

  1. Feroviar TFI firma lui Todirica cumnatul lui anchidin schimba traverse cu utilaje de la Pipa de vreo 2 sapt pe liniile Cet Holboca. Ei sunt si acuma la lucru si sunt coordonati de Victor Ospiru, tot cumnatuuu care chipurile e angajat la cfr marfa iasi.
    Veolia a reziliat contractul de intretinere linii cu Aprodex si s-a bagat pe fir anchidin care lucreaza cu muncitori necalificati si firma nici nu e autorizata de Afer sa faca lucrari feroviare.. vorbim totusi de transporturi de carbune pt cet si alte materiale periculoase.
    Culmea e ca tocmai fratele, Ion Anchidin e responsabilul pe siguranta circulatiei la Veolia si trebuie sa monitorizeze lucrarile facute de Feroviar TFI dar n-a trecut niciodata la Veolia ca e ocupat sa conduca Cfr Galati

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here