Podurile suspendate din Podu Ros au picat in birocratia Bahluiului. ”Mai aduceti niste hartii”

7400

@ Radu Botez, viceprimarul municipiului Iasi a declarat astazi intr-o conferinta de presa ca proiectul podurilor suspendate care vor traversa pe deasupra zona Podu Ros si vor merge paralel cu cele doua splaiuri ale raului Bahlui nu a primit avizul Administratiei Bazinale de Apa Prut Barlad @ ”Ne-au spus ca legislatia noastra nu permite asemenea constructii peste rauri”, a spus viceprimarul @ ”Cine spune ca au fost respinse? Sa mai face niste completari si reluam procedura”, a spus Ion Pavaleanu, directorul Administratiei Bazinale de Apa @ Culmea, proiectul nu a primit nici avizul Directiei de Cultura

Tipic romanesc, desi proiectul podurilor suspendate din Podu Ros este extrem de util pentru descongestionarea circulatiei, acesta este blocat de birocratie, de institutii care inventeaza niste scuze pentru a tine pe loc niste avize. Astfel, viceprimarul municipiului Iasi, Radu Botez a declarat ieri intr-o conferinta de presa ca proiectul celor doua poduri suspendate care vor prelua circulatia de pe cele doua splaiuri si vor trece pe deasupra Podului Ros unde de altfel se vor uni a fost respins de Administratia Bazinala de Apa Prut-Barlad (ABA Barlad). ”Am depus la ei (Administratia Bazinala de Apa) cerere de aviz din aprilie si inca nu ne-au raspuns. Am pus si noi niste intrebari si ne-au spus ca legislatia noastra nu permite asemenea constructii peste rauri. De asemenea nici cei de la Directia de Cultura nu ne-au dat avizul. Dupa cum am spus au motivat ca nu se mai vede Palatul Culturii din Podu Ros daca construim podurile”, a spus viceprimarul Radu Botez.
Sa reamintim ca ambele pasaje vor fi cu sens unic si vor pastra directia de mers. Pasajul aferent malului stang va fi pe direcţia bd. Dimitrie Mangeron – Podul de Piatra. În acelasi timp, supratraversarea de pe mal drept va fi construita in prelungirea noii strazi si va fi sens unic pe directia Podul de Piatra – bd. Tudor Vla¬dimirescu. Dupa cum s-a mai precizat ce doua pasaje se vor uni deasupra Podului Ros pentru ca rolul lor este sa preia masinile de pe splaiuri si sa evite aceasta zona continuand deplasarea pe malul raului. „Pasajele auto vor asigura fluidizarea circulatiei pe cele doua Spla¬iuri ale Bahluiului peste intersectia Podu Ros, vor fi prevazute cu cate o banda de circulatie fiecare, suprafete de refugiu, nu vor avea trotuare si vor fi dimensionate conform normelor legale in vigoare in asa fel încat sa asigure atat fluenta circulatiei auto, cat si posibilitatea de depasire a autovehiculelor aflate in staţionare ca urmare a aparitiei unor avarii“, se arata in studiul de fezabilitate. Lungimea fiecarui pasaj va fi de circa 750 metri iar valoarea investitiei este de circa 10 milioane euro.
Jurnalistii Dezvaluirea.ro au contactat conducerea ABA Barlad pentru a obtine un punct de vedere vis a vis de cele reclamate de viceprimarul municipiului. ”Cine spune ca au fost respinse? Sa mai face niste completari si reluam procedura”, a spus Ion Pavaleanu, directorul Administratiei Bazinale de Apa fara sa spuna insa daca in final proiectul va fi aprobat.
Constantin MAZILU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.