Șeful secției de drumuri naționale Iași, prins de trei ori de DNA

9463
Corneliu Serban -sectia drumuri Nationale Iasi
Corneliu Serban -sectia drumuri Nationale Iasi

@ Corneliu Șerban, șeful secției de drumuri naționale Iași a intrat în vizorul DNA de trei ori @ De două ori a fost trimis în judecată, într-un dosar a fost condamnat pentru corupție iar în celălalt dosar a fost condamnat la 2 ani de închioare cu suspendare @ Acum Șerban Corneliu este audiat din nou de DNA Iași într-un dosar în care se cercetează faptul că după modernizarea DN 28 Iași-Bălțați stratul de asfalt este cu 1,5 cm mai subțire decat prevede proiectul, lipsind 7.000 de tone de asfalt

Noua anchetă penală demarată de DNA Iași la Direcția de Drumuri Naționale, cea în care se cerceteaza faptul ca la modernizarea DN 28 pe porțiunea Iași – Bălțați s-au folosit 7.000 tone de asfalt în minus  deși cantitatea a fost achitată, scoate din nou la lumină niște personaje care în trecut au mai fost trimise în judecată pentru corupție. Astfel, unul dintre cei vizați de anchetă este chiar Corneliu Șerban, șeful Secției de Drumuri Naționale Iași. Asta deoarece asfaltarea porțiunii Iași-Bălțați a fost coordonată de Secția Iași din cadrul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri. Revoltător este că acest Corneliu Șerban ocupă o funcție de șef la Direcția de Drumuri Naționale în condițiile în care anterior a fost trimis în judecată în două dosare de corupție. De pe urma celor două dosare Corneliu Șerban s-a ales cu o condamnare pentru coruptie.

Primul dosar de corupție. Și colegul Iordachi a fost condamnat

În primul dosar de corupție la care facem referire (vezi aici) Corneliu Șerban a fost trimis în judecată în luna fabruarie 2012 într-un dosar care viza cheltuirea frauduloasă a fondurilor europene în valoare de 862.002,57 lei alocate pentru asfaltarea drumurilor comunale din comuna Stănilești, județul Vaslui. Pe lângă fostul primar al comunei Stănilești, Liviu Arhip alături de Corneliu Șerban a mai fost trimis în judecată și Radu Constantin Iordachi, în prezent inginer la sectia de Drumuri Naționale Iași, în subordinea lui Șerban. În perioada respectivă Șerban si Iordachi erau simpli ingineri in domeniul privat. Corneliu Șerban a fost dirigintele de șantier al lucrarii de asfaltare de la Stănilești și a fost acuzat că a semnat în fals documentele care atestau că drumurile au fost asfaltate. Acuzațiile din dosar au fost de înșelăciune, fals intelectual și complicitate la folosirea sau prezentarea de documente ori declaraţii false în vederea obținerii de fonduri europene. În data de 24.03.2014 Înalta Curte de Casatie și Justitie i-a condamnat pe Corneliu Șerban și Radu Constantin Iordachi la câte 2 ani de închisoare cu suspendare. Potrivit unor surse și Radu Constantin Iordachi va fi nevoit sa răspundă la întrebările procurorilor DNA Iași în noul dosar privind lipsa unei cantități impresionante de asfalt de pe sectorul Iași-Bălțați.

Al doilea dosar de corupție, tot ‘’furăciune’’ de fonduri pentru asfaltare

În cel de-al doilea dosar de corupție, Corneliu Șerban a fost trimis în judecată în ianuarie 2015. Dosarul se referă la cheltuirea frauduloasă a fondurilor europene în valoare de 3.617.004 lei alocate de Uniunea Europeana prin programul SAPARD pentru asfaltarea drumurilor din comuna Dimitrie Cantemir, județul Vaslui (vezi aici). Și în acest dosar, Corneliu Șerban și complicii săi au fost acuzati că au semnat în fals documente care atestau că lucrările de asfaltare au fost finalizate. La Tribunalul Vaslui, Corneliu Șerban a fost condamnat la o pedeapsă de 3 ani cu suspendare dar a fost achitat prin sentința penală nr. 127 din 06.03.2018 a Curții de Apel Iași. Cu două dosare de corupție în spate acest personaj ocupă funcția de șef al secției de Drumuri Naționale Iași iar noi visăm să avem autostrăzi.

Noul dosar: au dispărut 7.000 de tone de asfalt

sectia drumuri Nationale Iasi
sectia drumuri Nationale Iasi

Noul dosar instrumentat de DNA Iași se referă, după cum am precizat și mai sus la lucrările de asfaltare a porțiunii de drum Iași- Bălțați. Lucrările au fost realizate în perioada 2020-2021. Potrivit unor măsurători, o cantitate de 7.000 tone de asfalt plătită firmei Eky Sam nu se regăsește în teren. S-au luat carote și potrivit unor surse, pe porțiuni însemnate lipsesc 1,5 km grosime din asfalt. Dosarul este într-un stadiu avansat, s-au ridicat documente și au fost audiați o parte din cei implicați. Vom reveni.

Regele asfaltului, condamnarea pentru coruptie. „Eky Sam a recunoscut”

 

Constantin MAZILU

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.