@ Un mare retailer din Iași, obligat să îi plătească daune morale unui client @ Totul a izbucnit de la un raft @ Astfel, magistratii din cadrul Judecatoriei Iasi au admis actiunea formulata de Dan Danut Dumitriu si au obligat SC Carrefour Romania SA să îi achite acestuia daune materiale de 300 de lei si daune morale de 20.000 de lei @ Decizia a fost contestata recent de reprezentantii retailerului
Un mare retailer din Iași, obligat să îi plătească daune morale unui client! Totul a izbucnit de la un raft! Astfel, magistratii din cadrul Judecatoriei Iasi au admis actiunea formulata de Dan Danut Dumitriu si au obligat SC Carrefour Romania SA să îi achite acestuia daune materiale de 300 de lei si daune morale de 20.000 de lei.
„Instanta admite acţiunea formulată de reclamantul Dan Danut Dumitriu în contradictoriu cu pârâta SC Carrefour Romania SA. Obligă pârâta să ii plătească reclamantului suma de 300 de lei, cu titlu de daune materiale, şi suma de 20.000 de lei, cu titlu de daune morale. Obligă pârâta la plata către reclamant a sumei de 5.500 de lei, cu titlu de cheltuieli de judecată„, au afirmat jduecatorii. Decizia a fost contestata recent de reprezentantii retailerului.
Un mare retailer, obligat la daune morale către un client
Procesul dintre cele doua parti a inceput in cursul anului 2020. Prin cererea de chemare în judecată, reclamantul a solicitat obligarea societăţii Carrefour SA la plata sumei de 300 de lei reprezentând daune materiale şi a sumei de 20.000 lei reprezentând daune morale, cu cheltuieli de judecată.
„Pe 1.10.2019, în jurul orei 19.00, în timp ce mă aflam la cumpărături, în incinta hipermarketului Carrefour, la raionul cu produse de igienă dentară, un raft cu cadru metalic pe care erau expuse produse de îngrijire personală, respectiv săpunuri, s-a răsturnat peste mine, producându-mi leziuni la nivelul capului, umărului, dar și al spatelui. Acest incident s-a petrecut în timp ce eram aplecat pe culoar, cu intenția de a lua periuțe de dinți, expuse pe un raft ce se afla vis-a-vis de raftul care s-a răsturnat peste mine.
După ce am ridicat raftul metalic, am observat că, alături, era un copil în vârstă de circa 3-4 ani, care stătea ghemuit, cu mâinile deasupra capului. Deoarece am suportat greutatea raftului, copilul a fost protejat, fiind astfel evitată o tragedie, iar mama copilului era încă șocată față de ceea ce i se putea întâmpla copilului când a purtat o discutie în mediul online cu mine referitor la evenimentele descrise.
Asa cum am arătat în plângerea olografă pe care am vrut să o depun la Biroul de informații Carrefour pe 3.10.2019, fără să reușesc, întrucât mi-a fost refuzată primirea, precum și în formularul de sugestii și reclamații, pe care l-am completat la sugestia angajatei de la Biroul de informaţii, în urma incidentului m-am simţit foarte rău„, a sustinut ieseanul in fata instantei de judecata.
Ce a mai afirmat reclamantul
Dan Danut Dumitriu a mai sustinut ca, drept urmare a acestui incident, a manifestat simtome post-traumatice (dureri de cap, stări de vomă, stare febrilă), fiind necesare investigații medicale și tratament de specialitate, iar, în noaptea respectivă, s-a deplasat la unitatea de primiri urgente din cadrul unui spital şi, ulterior, la secţia de primiri urgenţe din cadrul altei unitati.
Acesta a precizat faptul că a suferit mai multe excoriaţii, echimoze, tumefacții, care, potrivit certificatului medico-legal, au necesitat pentru vindecare 3-4 zile de îngrijiri medicale. El a mai susţinut că, în perioada imediat următoare, viaţa sa cotidiană s-a schimbat, deoarece a fost nevoit să intre în concediu medical pentru 8 zile, iar soția a a fost nevoită să se ocupe singura de toate treburile casnice (gătit, curăţenie, dusul gunoiului, plata facturilor etc.).
Dan Danut Dumitriu a adaugat ca a fost nevoit să urmeze și un tratament psihologic din cauza angoaselor pe care a început să le aibă imediat după incident, nu a mai putut să conducă, fiind nevoit să folosească taxiul când trebuia să se deplaseze la medicul de familie pentru trimiteri, la spital pentru investigații, la Institutul de Medicină Legală sau la sediul Hipermarketului Carrefour, pentru a încerca să ajungă la o înțelegere amiabilă cu reprezentanţii acesteia.
Ce a mai spus reclamantul în instanţă
Reclamantul a mai precizat in instanta că, pe 4.10.2019, ar fi fost contactat de un angajat al Carrefour, iar acesta i-ar fi spus că a auzit despre incident de la angajați şi, după ce i-a relatat incidentul, acesta ar fi încercat să transfere responsabilitatea asupra copilului, pentru a-i induce impresia lipsei vinovăției magazinului pe care îl reprezintă. Conform reclamantului, la o nouă discuție, pe 5.10.2019, i-ar fi transmis că raftul a fost răsturnat de acel copil, așa cum rezultă din imaginile filmate de camera de supraveghere.
Dan Danut Dumitriu a mai arătat că, neprimind niciun răspuns cu privire la reclamația sa, a contactat un avocat care, pe 14.10.2019, a înregistrat o notificare la Biroul de informații Carrefour, prin care a solicitat o întrevedere cu managerul de magazin și păstrarea capturilor video cu privire la incidentul din 1.10.2019. Acesta a mai relatat că, după înregistrarea solicitării din 14.10.2019, au fost contactați, comunicandu-li-se că urmează să aibă o întrevedere cu managerul de magazin, iar, la reiterarea solicitării privind păstrarea imaginilor video din magazin, de la incidentul din 1.10.2019, acesta nu le-a infirmat existenta lor, însă, cu toate acestea, pe 28.10.2019, directorul hipermarketului le-ar fi comunicat faptul că nu există o înregistrare relevantă.
„Avand în vedere cele expuse mai sus și faptul că reprezentanții firmei nu au dorit să își asume în niciun fel responsabilitatea pentru cele petrecute în magazinul acestora, am fost fost nevoiți să apeleze și la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, care l-a sancţionat contravenţional pe operatorul comercial pârât, reţinându-se că reclamantul a suferit un accident în spaţiul comercial„, a încheiat reclamantul.
Ce au spus cei de la Carrefour
SC Carrefour Romania SA a formulat o întâmpinare, prin care a solicitat respingerea cererii de chemare în judecată ca neîntemeiată. „Pe 3.10.2019, am primit din partea reclamantului o sesizare prin care descria un incident inedit, cu conotații ieșite din comun, susţinând că, în timp ce se afla în cadrul magazinului Carrefour, un raft s-ar fi desprins și s-ar fi răsturnat peste el la un moment când era aplecat pe culoar. Imediat ulterior primirii reclamației, directorul magazinului l-a contactat pe reclamant și l-a invitat pentru a discuta despre presupusul incident, întâlnire ce a avut loc la 23.10.2019, întrucât reclamantul şi-a manifestat intenţia participării şi a avocatului său. Cu ocazia acestei întrevederi, am arătat că s-a constatat existenţa unor discrepanțe între situația de fapt prezentată de reclamant și cea cunoscută de socitate: imediat ulterior sesizării, Carrefour a verificat pretinsul incident atât pe camerele de supraveghere, cât și prin proprii angajați și a descoperit că, de fapt, nu a căzut niciun raft, ci doar se desprinsese unul (altul decât cel la care făcea referire reclamantul).
În acest context, am respins ferm „propunerea” reclamantului de acordare a sumei de 20.000 de lei pentru soluţionarea amiabilă a diferendului. Nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de lege pentru atragerea răspunderii noastre delictuale, în special cea privind existenţa faptei ilicite. Reclamantul nu a prezentat nicio probă care să dovedească existența situației premisă prezentată, şi anume răsturnarea unui raft în incinta magazinului peste acesta. Reclamantul avea posibilitatea să facă o poză cu telefonul mobil sau să o roage pe mama copilului pe care pretinde că l-a salvat să facă o fotografie a raftului căzut. Mai mult, acesta putea să sesizeze pe cineva din cadrul societății chiar în momentul producerii pretinsului incident, când raftul era încă răsturnat. De asemenea, înregistrările camerelor de supraveghere nu surprind în zona indicată de reclamant niciun incident pe data de 01.10.2019, în intervalul de timp 18:00-20:00”, au sustinut repreyentantii SC Carrefour Romania SA in fata judecatorilor.