Mafia de la RAR. Filaje ca-n filme cu spioni pentru capturarea samsarilor

0
4520
Matcaboja cu angajat RAR si un client

@ Dezvaluirea.ro prezinta in exclusivitate detalii din ancheta realizata de procurori impreuna cu Directia de Operatiuni Speciale din cadrul Politiei pentru destructurarea retelei mafiote care se dezvoltase in jurul Registrului Auto Roman-reprezentanta Iasi @ Capul retelei Corneliu Matcaboja a fost filat permanent de investigatori in timpul anchetei

Prezentam, astazi in exclusivitate, intr-un prim articol, detalii din ancheta efectuata de procurorii Parchetului de pe langa Tribunal si Directia de Operatiuni Speciale din cadrul Politiei pentru destructurarea retelei de traficanti care dezvoltase o adevarata masinarie de produs bani in jurul Registrului Auto Roman. Reamintim ca intreaga retea a fost trimisa in judecata la sfarsitul anului trecut pe data de 28 decembrie. In acest dosar au fost trimise in judecata 26 de persoane printre care se numara 2 ingineri RAR, Ioan Vasiliu si Daniel Iuroaia, doua functionare de la ghiseele de primit acte Oana si Mariana Gimiga dar si smecheri care incasau bani de la persoane fizice care voiau sa scape mai repede de procedurile RAR care trebuie parcurse inainte de inmatricularea unor masini precum Cornel Ionel Matcaboja cel care era considerat a fi capul retelei. De asemenea au mai fost trimisi in judecata samsari de masini (cei care cumpara masini din Vestul Europei, in special Germania si le vand in Romania cu un adaos la pret, castigul lor) care apelau la Matcaboja pentru a-si trece mai repede masinile de RAR si astfel pentru a le vinde mai repede. De asemenea au fost trimisi in judecata si simpli cetateni care apelau la serviciile lui Matcaboja pentru a trece mai repede de procudurile RAR avand in vedere aglomeratia din perioada respectiva cand Iasul se umplea de masini second-hand iar cei care voiau sa faca identificarea unui vehicul erau programati si peste 2-3 luni. S-a constatat ca Matcaboja rezolva mai repede la RAR deoarece remitea sume de bani functionarilor. „Matcaboja Ionel Corneliu cunoscut sub apelativul de Cornel era contactat telefonic de diverse persoane in scopul colaborarii in efectuarea procedurii de inmatriculare a autovehiculelor atat in situatia in care exista programare valida pentru procedura RAR ori pentru inmatricularea definitiva a masinilor chiar si in situatia in care acestea nu existau”, au constatat procurorii.
Printre persoanele care au mai fost trimise in judecata se mai numara, Nicu Ochiana, Vasile Toma, Iulian Spataru, Vasile Teodorescu, Sebastian Vrabie, Gheorghe S.Matcaboja, Andrei Buinceanu, Cornel Pantiriuc, Cosmin Toma, Ana Maria Cuvuliuc Avadanei, Costel Zaharia, Ionut Emilian Antonie, Claudiu Constantin Ciolan, Adrian Iftimie, Aurel Enache, Oana Maria Bilcu, Ionut Omusoru, Iulian Ioan Zaharia, Dan Bogdan Mosu etc

Filati si ascultati in permanenta

Pentru a proba faptele procurorii au realizat interceptari ale convorbirilor telefonice si cu ajutorul Directiei de Operatiuni Speciale au realizat filaje supraveghind miscarile lui Matcaboja precum si relationarea acestuia cu angajatii RAR si modul in care masinile care se aflau in ”grija” (vehicule pentru care incasase bani sa le treaca mai repede de RAR ) intrau mai repede la teste si, de asemenea scapau la fel de repede. Politistii au suprins momente in care masinile lui Matcaboja intrau mai reped dar si momentele in care acesta ”aranja” totul cu angajatii de la RAR. „Cu toate acestea pentru a se asigura ca masinile nu vor fi verificate aleatoriu si nu vor fi respinse, inculpatul Matcaboja Ionel Corneliu dirija, indruma prin semnale discrete pe cumparatorii de influenta ori pe fratele sau Matcaboja Gheorghe in asezarea la rand a autoturismelor pe o anumita banda (prima linie din partea dreapta a birourilor corespunzatoare inginerilor auto RAR care sunt inculpati in acest dosar”, au mai aratat procurorii.
Matcaboja care in perioada respectiva era si angajat al firmei Yup Vidtrans SRL evita sa poarte discutii telefonice legate de modul de operare, de sumele de bani pe care le pretindea si stabilea cu clientii intalniri in diferite locuri cum ar fi parcarea magazinului Lidl din Tatarasi, pizzeria El Croco, situata in apropierea domiciliului sau, in zona industriala zona Carrefour-Felicia (aproape de RAR). O buna parte din aceste intalniri au fost filate iar discutiile telefonice au fost interceptate.

Interceptare discutie Matcaboja- ”client”

Corneliu Matcaboja: ”Asa ceva nu se vorbeste prin telefon…vrei sa vorbim prin telefon? Hai se ne intalnim! La ora sase ne intalnim la Lidl in Tatarasi”
Client: ”Scuze, scuze si acolo sunt taxe…cam cat ar trebui?”
C.M: „Taticu, discutam fata in fata”

Tarifele lui Matcaboja

Anchetatorii au mai stabilit ca in cadrul acestor intalniri Matcaboja pretindea o suma de bani in valuta cuprinsa intre 100-200 euro pentru programare la RAR, o suma pentru RAR intre 450-1.150 lei, o suma pentru sine cuprinsa intre 250-450 lei, ”pret al serviciilor sale”, sume cuprinse intre 100-200 lei pentru inginerul auto RAR si 30-50 lei pentru mecanicul de la RAR ”cu titlu de mita pentru admiterea masinii la procedura RAR”. „Traficantul de influenta Matcaboja Ionel Corneliu prezenta de la inceputul intalnirii termenii si conditiile ilicite in care efectua procedura RAR si scris personal pe hartiute gen post-it de culoare galbena sau alba sume de bani in valuta euro sau moneda nationala prestinse de acesta pentru sine sau pentru inculpatii de la RAR”, au aratat anchetatorii.
Daca se intelegea cu clientul Matcaboja primea actele autoturismului si o parte din banii pe care ii pretindea. Diferenta o primea dupa ce masina trecea de RAR. Astfel, Matcaboja a castigat o avere. De exemplu, Catalin Ciobanu a fost trimis in judecata pentru tainuire deoarece a ascuns niste bani incasate de la ”clienti” de Corneliu Matcaboja si anume 14.000 lei si 4.000 de euro si nu le-a spus acest lucru anchetatorilor. In acest dosar cei trimisi in judecata sunt acuzati de trafic de influenta, cumparare de influenta, dare si luare de mita, fals si uz de fals, tainuire etc. Falsul se refera la faptul ca erau contrafacute documente pentru masinile care nu aveau nici o sansa sa ”treaca de RAR” dar trebuiau ”rezolvate”.
Vom reveni cu detalii in editiile urmatoare.
Constantin MAZILU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here